Oblíbené Diety .cz -> Dieta jídelníček

Dieta – jídelníček: jak hubnout zdravě a s rozumem!

V tomto článku se dočtete

  1. U kterých diet většina lidí lituje, že je vůbec zkoušela…
  2. Dieta – jídelníček: jak na sestavení ideálního jídelníčku?
  3. Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Správné stravování je naprosto nejdůležitější podmínkou pro úspěšné hubnutí. Existuje však obrovské množství diet a mnoho lidí neví, která je ta správná a kterou si vybrat.

1) U kterých diet většina lidí lituje, že je vůbec zkoušela…

Zejména si dejte pozor na agresivní krátkodobé diety slibující velké váhové úbytky během pár dní. Jde o zeleninové, ovocné, vaječné a další podobné diety.

Vyhněte se dietám, které zásadně omezují přísun některé z živin. Řeč je zejména o nízkosacharidových dietách, jako je Atkinsonova apod.

Tyto diety jsou nebezpečné pro zdraví, a ačkoli skutečně mohou výrazně snížit váhu, výsledky jsou krátkodobé a pozitiva jsou výrazně převažována mínusy.

2) Dieta – jídelníček: jak na sestavení ideálního jídelníčku?

Místo lákavé diety, o jejichž zázračnosti vás přesvědčuje titulek v časopise či na internetu, začněte budovat své hubnutí na nastolení správných stravovacích návyků:

  • Jezte častěji a pravidelně, ale zato menší porce (cca 5krát denně)
  • Zvyšte přísun vlákniny (porce zeleniny ke každému jídlu)
  • Vyvarujte se potravin s vysokým glykemickým indexem (nad 60)
  • Zvyšte příjem bílkovin
  • Nezanedbávejte snídani
  • Na večer nekonzumujte sacharidy
  • Dodržujte pitný režim a dbejte na přísun vitamínů a minerálních látek
  • Vyhýbejte se jednoduchým cukrům, slazeným nápojům, alkoholu, uzeninám a tučným masům, smaženým jídlům atd.
  • Omezte přísun nekvalitních tuků, tuky přijímejte v malém množství a pouze ze zdrojů jako jsou ryby, libová masa, obilniny (nikoli však výrobky z bílé mouky), ořechy atd.
  • Omezte výrobky z bílé mouky (bílé pečivo, těstoviny, moučníky,…) a přílohy (brambory, těstoviny, knedlíky, rýže)

Na znalosti těchto zásad můžete začít plánovat kvalitní dietní jídelníček. Optimální volbou je však návštěva výživového poradce, který vám pomůže sestavit jídelníček na míru – podle vašich individuálních nároků, zdravotního stavu a tak dále.

3) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: