Oblíbené Diety .cz -> 14denní dieta

14denní dieta – proč s ní zhubne jen někdo?

V tomto článku se dozvíte:

  1. Jak funguje 14denní dieta?
  2. Zdravotní rizika 14denní diety
  3. Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

14denní dieta představuje zajímavý, avšak poměrně náročný hubnoucí program, který může přinést velmi slibné výsledky. Co tato dieta obnáší?

1) 14denními cykly ke štíhlosti a pevné postavě!

Ačkoli má tato dieta název 14denní, je to označení poněkud zavádějící. 14 dní trvá totiž pouze jeden cyklus diety. Takovýchto cyklů dieta obnáší několik – a tím pádem vám zabere minimálně měsíc… v závislosti na tom, kolik cyklů budete ochotni absolvovat.

14denní dieta vám může pomoci shodit až 10 kilogramů, a protože je její součástí také fyzická aktivita, můžete se díky ní dostat i do lepší formy.

První fáze diety obnáší omezení příjmu sacharidů, které pro tělo představují zásadní pohonnou látku. Pokud nebudeme sacharidy tělu dodávat v dostatečném množství, začne organismus vytvářet energii ze zásob tuků a bílkovin. Aby zůstala zachována svalová hmota, je nutné v této fázi značně zvýšit příjem bílkovin.

Další fáze diety je naopak obdobím, kdy tělu poskytneme dostatek cukrů, což musí být nutně spojeno s mnohem intenzivnější fyzickou aktivitou než v první části, kdy se z důvodu nedostatku sacharidů tělu nedostává energie pro sportování.

Dieta doporučuje konzumaci dietních pokrmů, jako je libové maso, netučné mléčné výrobky, rýže, brambory, těstoviny (pokud možno z celozrnné mouky a stejně tak i pečivo), zelenina, ovoce a tak dále. Podstatné samozřejmě je, v jaké fázi se právě nacházíte.

Naopak zapovězeny jsou po celý průběh diety uzeniny, alkohol, tučné maso, smažená a sladká jídla a další vysokokalorické pokrmy.

14denní dieta navíc nařizuje zvýšený pitný režim a doporučuje jíst alespoň 6krát denně v malých dávkách, což odpovídá doporučením prakticky všech poradců pro zdravou výživu.

2) Rizika 14denní diety

Ačkoli 14denní dieta nepatří mezi zdraví nejškodlivější, je její vliv na organismus vhodné dobře zvážit.

Problém představují především výkyvy ve stravování (změny fází). Zejména pak část omezující příjem sacharidů může přinést neblahé následky.

Pro organismus je získávání energie ze sacharidů přirozené, naopak jejich nedostatek vyvolává proces zvaný ketóza (tvorba energie z tuků a bílkovin), který je pro tělo v podstatě toxický. Riziko můžete snížit tím, že sacharidy zcela nevynecháte, ale pouze rozumně omezíte (přijmete alespoň 50 g denně).

3) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: