Oblíbené Diety .cz -> Bílkovinová dieta

Bílkovinová dieta – hubněte bez hladovění a zdravotních rizik!

V tomto článku se dozvíte:

  1. Pravidla bílkovinové diety a proč se jí říká masožravá dieta?
  2. Výhody oproti jiným krátkodobým dietám
  3. Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Máte rádi maso a sýry? Pak vám jistě přijde k chuti bílkovinová dieta, která dokáže za krátkou dobu zbavit tělo přebytečných tuků.

1) Pravidla bílkovinové diety, proč se jí říká masožravá dieta?

Bílkovinová dieta spočívá v tom, že po určitou dobu budete konzumovat stravu obsahující převážně proteiny. To znamená, že na jídelníčku se vám bude objevovat především maso, vejce, ryby, sýry, mléčné výrobky, ale povolena je také zelenina.

Co byste naopak měli omezit je příjem sacharidů. Příloh jako rýže, těstoviny a brambory si tedy naložte na talíř minimálně anebo je vynechejte zcela. Zakázána jsou sladká jídla a slazené nápoje.

Dieta však nařizuje přijmout alespoň 50 g sacharidů denně, což je velmi moudré a také to bílkovinnou dietu odlišuje od nezdravých a velmi riskantních drastických diet, které příjem sacharidů zcela zakazují.

Další pozitivum, které bílkovinová dieta přináší je zvýšený pitný režim (alespoň 3 litry denně) a také častější stravování v menších porcích (5 – 6 jídel denně). To jsou velmi rozumná doporučení, a rozhodně nebude chybou, pokud se jich budete držet i po skončení diety.

2) Dieta s nejednou výhodou!

Bílkovinová dieta vám může skutečně přinést výrazný váhový úbytek a na rozdíl od spousty jiných krátkodobých diet (např. ananasová, zeleninová, atkinsonova,…) zpravidla nepoškozuje zdraví – zvlášť pokud nemáte mnoho fyzického zatížení.

(Neměla by však být dodržována déle než několik týdnů.)

Její výhodou je také to, že zhubnutou hmotu netvoří voda a svalová hmota, ale z převážné části skutečně podkožní tuk.

A další plus? Zatímco ostatní drastické diety přinášejí neodvratně zpomalení metabolismu a jsou spojeny s rychlým jojo-efektem – bílkovinová dieta působí příznivěji.

Není při ní nutné se výrazněji omezovat v množství jídla a potraviny s vyšším obsahem proteinu dobře zasytí na dlouhou dobu. Zpracovávání bílkovin je pro tělo navíc energeticky náročné.

To vše vede k tomu, že metabolismus není po skončení diety výrazněji zpomalen. Jojo-efekt se však pravděpodobně časem dostaví, pokud se navrátíte k nezdravé stravě beze změn k lepšímu.

Negativa bílkovinové diety:

Vysoké množství bíllkovin zatěžuje vnitřní orgány a vede k překyselení organismu. Především ženy by se měly před bílkovinovou dietou poradit s lékařem nebo výživovým poradcem.

3) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: