Oblíbené Diety .cz -> Metabolická dieta

Metabolická dieta – 6 kroků, jak rychleji spalovat tuky

Chcete vyzkoušet dietu, která by pasovala vašemu „spalování“? Metabolická dieta může být pro vás zajímavým řešením.

1) Jak to funguje

Stravovací systém, který se vám chystáme představit, vychází z rozlišování několika typů metabolismu.

První typ (proteinový typ) se vyznačuje rychlou schopností přeměnit tuky a bílkoviny na energii, kterou spotřebujeme na základní životní funkce, činnost svalů a tak dále.

Druhý typ (sacharidový typ) naopak mění přijaté tuky a bílkoviny na energii pomalu.

Rozlišit můžeme také třetí typ (smíšený typ), jehož rychlost přeměny živin na energii je průměrná.

Metabolická dieta předepisuje každému typu odlišný způsob stravování.

2) Jak se stravovat, pokud jsem proteinový typ?

Pokud jste majitelem tohoto typu metabolismu, měly by ve vaší stravě převažovat proteiny, a to cca z 50 %. Tento typ také snese větší množství tuku, naopak by měl výrazněji omezit stravu s přemírou sacharidů – tedy obiloviny, rýži, pečivo, těstoviny, brambory atd.

Z masa snáší tento typ dobře cokoli, ideální je drůbež, ale také ryby a mořské plody. Bílkoviny může bez obav doplňovat také mléčnými výrobky, včetně plnotučného mléka, sýrů, tvarohu, jogurtů a podobně. Sedí mu také zelenina – zejména květák, luštěniny, chřest, mrkev.

3) Co má jíst sacharidový typ

Sacharidové typy lidí by měli do svého jídelníčku zařazovat až 70 nebo 80 % sacharidů. To znamená, že mohou v neomezeném množství konzumovat jakékoli ovoce.

Velmi vhodným zdrojem sacharidů jsou také obiloviny, těstoviny, rýže či brambory. Zelenina rovněž není problém.

Člověk s tímto metabolismem se má co nejvíce vyhýbat tukům, které by měly tvořit 5 – 10 % jeho stravy. Z mléčných výrobků by se měl věnovat jen těm málo tučným, také maso si volit libové a netučné, tedy kuřecí či rybí.

Uzeniny a podobné výrobky by se měl ze svého jídelníčku snažit spíše odstranit. Nedoporučují se mu také ořechy

4) A co smíšený metabolický typ?

Smíšený typ by měl dbát na zhruba rovnoměrné rozložení bílkovin, sacharidů a tuků ve stravě – nejde však o rozložení přesně na třetiny. V ideálním stravovacím plánu smíšeného typu o něco více procentuelně figurují sacharidy.

Tuků zase může být trochu menší podíl. Svůj jídelníček si tedy může vytvořit kombinací obou hraničních typů.

5) Jak zjistím, který jsem typ?

Aby byla metabolická dieta účinná, je třeba znát svůj metabolický typ spolehlivě. Ačkoli existuje množství internetových testů, opravdu ověřený výsledek získáte jen díky speciálním testům vzorků moči a krve.

6) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: