Oblíbené Diety .cz -> Nejlepší dieta

Nejlepší dieta – vyberte si tu svou!

V tomto článku se dozvíte:

  1. Co můžete čekat od „zaručených“ diet?
  2. Zónová dieta – jedna z mála zdravých a přesto účinných diet
  3. Jak najít nejlepší dietu?
  4. Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Existuje skutečně nejlepší dieta, nebo je něco takového jen nesplnitelným snem? Jak by měla ideální dieta vypadat, to se dozvíte v našem článku.

1) Co můžete čekat od „zaručených“ diet?

V médiích se můžete setkat s obrovským množstvím diet. Naprostou většinu z nich nezapomenou jejich autoři označit přídomkem „nejlepší dieta“.

Některé z těchto diet skutečně přinášejí rychlé výsledky, avšak mají neblahý dopad na zdraví a úspěchy podléhají rychlému jojo-efektu.

Jedná se zejména o různé drastické diety, jako je mléčná dieta, vajíčková dieta nebo ananasová či zeleninová dieta. Tyto všechny vás mohou během několika dní zbavit i 3 a více kilogramů, avšak cena je vysoká.

Všechny tyto takzvané nejlepší diety jsou totiž tvrdou ránou pro náš organismus a úbytek váhy při nich představuje především ztráta vody a svalové hmoty spíše než tuku.

Tělo navíc kvůli jednostranné stravě ztrácí důležité živiny, vitamíny a minerální látky, což se může odrazit na vašem celkovém stavu.

Jiné diety nemají takto agresivní dopad na organismus, ale jejich účinnost a přínos v hubnutí je přinejmenším diskutabilní. Typickým příkladem je velmi oblíbená dieta podle krevních skupin.

2) Zónová dieta – jedna z mála zdravých a přesto účinných diet:

Zónová dieta je hitem poslední doby a ze všech jmenovaných se nejvíce blíží pojmu – nejlepší dieta.

Tento hubnoucí program je založen na zásadách zdravé výživy a kontrolování poměru přijímaných živin – 30 % tuků, 30 % bílkovin, 40 % sacharidů.

Denně budete jíst 5 nebo 6 jídel, ale v menších porcích než jste zvyklí. Mezery mezi jídly by neměly být delší než 3 hodiny. Stravovat se musíte pravidelně.

Dieta také doporučuje zvýšení příjmu tekutin a nabádá k tomu, aby poslední jídlo přicházelo těsně před usnutím (mělo by jít o něco malého).

Mezi vhodné potraviny patří libové, zejména drůbeží maso, ryby, mořské plody, sýry a mléčné výrobky, celozrnné pečivo a výrobky a samozřejmě zelenina. Zakázány jsou sladkosti, banány, hranolky a chipsy ale také obyčejné brambory a těstoviny z bílé mouky.

3) Nejlepší dietu sami nenajdete

Ačkoli existují – vedle diet neúčinných a špatných – také diety poměrně dobré. Nejlepší dieta na vás pravděpodobně nečeká na stránkách žádného časopisu.

Pokud skutečně chcete zjistit, co vaše tělo potřebuje pro spalování tuku a snížení hmotnosti – měli byste se obrátit na profesionála, tedy na výživového poradce, který pro vás vytvoří individuální stravovací plán podle vašeho stavu, možnosti, potřeb atd. a také vám jej pomůže dodržovat.

4) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: