Oblíbené Diety .cz -> Proteinová dieta

Proteinová dieta – jídelníček: 4 rady, jak zhubnout s proteinovou dietou:

V tomto článku se dozvíte:

  1. Proč právě proteiny stimulují úbytek váhy?
  2. Může nedostatek sacharidů uškodit?
  3. Proteinová dieta jídelníček: jak si ho sestavit
  4. Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Proteinová neboli bílkovinná dieta je založena především na zvýšení příjmu této živiny ve stravování a dále omezení zejména sacharidů. Jak tuto dietu používat a jak vám pomůže zhubnout, to se dozvíte v našem článku.

1) Proč právě proteiny stimulují úbytek váhy?

Bílkoviny jsou základní stavební látkou těla. Většina diet však jejich příjem radikálně omezuje, což zapříčiňuje úbytek svalové hmoty a další nežádoucí účinky.

Proteinová dieta naopak pracuje na zásadě přednostního spalování tuků při úplném zachování svalové hmoty.

Bílkoviny jsou také užitečné pro hubnutí, protože jejich zpracování je energeticky náročnější než zpracování tuků či sacharidů. Vyšší příjem bílkovin tudíž zrychluje metabolismus a vy budete spalovat více během celého dne!

2) Může nedostatek sacharidů uškodit?

Proteinová dieta je v podstatě druh nízkosacharidové diety – a protože je nutné příjem této živiny radikálně omezit, není vhodné tuto dietu dodržovat déle než několik týdnů.

Závažný nedostatek sacharidů v organismu může postupem času způsobit proces zvaný ketóza, jehož následkem je zaplavení organismu toxickými látkami.

To se může projevit špatnou náladou, migrénami, nevolnostmi a později i mnohem závažnějšími problémy.

Sacharidy jsou také základním zdrojem rychlé energie, která vám může v průběhu proteinové diety chybět.

3) Proteinová dieta: jak sestavovat jídelníček

Při proteinové dietě je nutné se stravovat pravidelně alespoň 5krát až 6krát denně. Rozestupy mezi jednotlivými jídly by měli být cca 3 hodiny. Neznamená to však, že se budete přejídat – jídelníček bude obsahovat více malých porcí.

Ačkoli jsou potraviny s vysokým obsahem bílkovin často poměrně kalorické, neobávejte se toho. Tyto kalorie velmi rychle spotřebujete.

Denně byste měli přijmout alespoň 110 g bílkovin.

Mezi potraviny, které můžete využívat, patří zejména libové drůbeží maso, ryby, libové hovězí či zvěřina, vejce, sýry (např. cottage nebo olomoucké tvarůžky), tvaroh, mléko, jogurty, fazole, sója.

Omezit naopak musíte přílohy (brambory, rýže, těstoviny), ale také pečivo a obiloviny – a to zejména ty vyrobené z bílé mouky. Všechny tyto potraviny obsahují velké množství sacharidů.

Proteinová dieta je ideální pro lidi, kteří preferují ve své stravě maso a mléčné výrobky, může vám přinést velmi solidní váhové úbytky, avšak po jejím skončení je potřeba dodržovat změněný stravovací režim jinak se pravděpodobně nevyhnete jojo-efektu.

4) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: