Oblíbené Diety .cz -> Redukční dieta

Redukční dieta – 3 tipy, jak hubnout zdravě a bez jojo-efektu

V tomto článku se dozvíte:

  1. Jak změnit svůj jídelníček i stravovací návyky
  2. Důležitá pomůcka pro sledování vhodných potravin
  3. Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Redukční dieta má člověku pomoci zvládnout nadváhu či obezitu a zlepšit jeho zdravotní stav. Jak má taková dieta vypadat?

1) Jak změnit svůj jídelníček i stravovací návyky

Začněte se změnou životosprávy. Redukční dieta není jen o snížení energetického příjmu. Daleko důležitější je osvojit si zásady zdravého stravování.

  • Začněte proto jíst častěji (cca 5krát denně) v menších dávkách s odstupem 3 – 4 hodiny a vždy v pravidelnou dobu – to zrychlí váš metabolismus
  • Na večer už nekonzumujte sacharidová jídla
  • Nevynechávejte snídani
  • Omezte přílohy jako brambory, rýži, těstoviny a pečivo
  • Výrobky z bílé (pšeničné) mouky nahraďte výrobky žitnými, celozrnnými (platí například pro pečivo a těstoviny)
  • Omezte nebo vynechejte smažená jídla, jídla pečená na tuku, tučná jídla celkově, uzeniny, masné výrobky, sladkosti a jednoduché cukry vůbec, majonézy, pochutiny (chipsy, tyčinky, keksy,…)
  • Dodržujte pitný režim a nepijte slazené nápoje
  • Zvyšte příjem bílkovin ve stravě
  • Dbejte na pestrost stravy, dostatek minerálních látek, vitamínů atd.
  • Velmi důležitý je příjem vlákniny, ideální je dávat si ke každému jídlu porci zeleniny

Pokud se budete řídit těmito pravidly (ačkoli náš seznam zdaleka není vyčerpávající), jistě začnete hubnout, a to zdravě a s mnohem trvalejšími výsledky, než když se pustíte do hladovění či krátkodobé diety, která vaše zdraví může naopak poškodit.

2) Důležitá pomůcka pro sledování vhodných potravin

Jednu ze zajímavých pomůcek při hubnutí je také sledování glykemického indexu. Vaše redukční dieta může být účinnější, pokud budete konzumovat zejména potraviny s GI pod 55.

Glykemický index určuje rychlost vstřebávání glukózy z konkrétní potraviny. Jde o to, že čím je GI vyšší, tím rychleji se po snězení potraviny zvedne také hladina krevního cukru, načež je vyplaveno velké množství inzulínu, který ji vrátí do normálu.

Tyto výkyvy nejsou ani zdaleka zdravé a žádoucí a také způsobují rychlý návrat hladu.

3) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: