Oblíbené Diety .cz -> Týdenní dieta

Týdenní dieta – 3 fakta o drastických dietách

V tomto článku se dozvíte:

  1. Jakou týdenní dietu si vybrat pro rychlé a dlouhodobé výsledky?>
  2. Jak zmírnit zdravotní rizika týdenní diety?
  3. Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Tzv. týdenní dieta je způsob, jak zhubnout za pár dní velké množství kilogramů. Jaké týdenní diety existují a co vám mohou přinést?

1) Jakou týdenní dietu si vybrat pro rychlé a dlouhodobé výsledky?

Týdenní dieta je vždy velmi jednoduchá a její průběh lze pochopit již z jejího názvu. Například ananasová dieta přikazuje jíst 3 až 7 dní pouze ananas s možností doplnit jej tu a tam některými jinými druhy ovoce (např. kiwi). Denně můžete sníst až 3 kg ananasu! Zhubnout pak můžete až 5 kg za týden.

Zeleninová dieta funguje na stejném principu, ale místo ananasu jíte zeleninu – a totéž platí pro mléčnou dietu.

Tyto diety skutečně mohou přinést v krátkém čase velké výsledky – je tu však velké „ale“.

Týdenní dieta je vždy velmi drastickým zásahem do organismu. Tělu se nedostávají potřebné živiny, vitamíny a ani kalorie.

Každá týdenní dieta je spojena s pocitem velkého hladu a při většině z nich není možné provozovat žádnou obtížnější fyzickou činnost. Metabolismus se velmi zpomalí, což má za následek velmi rychlý návrat kil poté, co dietu ukončíte.

Týdenní dieta se drží maximálně 7 dní proto, že dlouhodobější dodržování by mohlo přinést závažné zdravotní problémy.

2) Jak zmírnit zdravotní rizika týdenní diety?

Týdenní dieta má vždy svou extrémní podobu, ale můžete se setkat také s méně drastickými obměnami.

Například mírnější mléčná týdenní dieta povoluje tu a tam i maso a zeleninu. Zeleninová dieta zase pečivo (ovšem celozrnné nebo z tmavé mouky) a podobně.

I tak není jednoduché dietu skutečně vydržet. Počítat musíte s velkým úbytkem energie, případně vás mohou z jednostranné stravy zasáhnout zažívací potíže a další problémy.

A to není konec všech nevýhod! Týdenní dieta vám sice pomůže spálit určité množství tuku, avšak velkou část zhubnuté hmoty bude tvořit voda a svalová hmota.

Mnohem lepším řešením problémů s nadváhou je změna životosprávy. S tím vám může pomoci odborník na výživu, který vám sestaví komplexní stravovací plán.

3) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: