Oblíbené Diety .cz -> Žlučníková dieta

Žlučníková dieta – 3 tipy pro lepší zažívání a rychlejší hubnutí.

V tomto článku se dozvíte:

  1. Čeho se při dietě vyvarovat?
  2. Jaké potraviny jsou vhodné?
  3. Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Žlučníková dieta je pro svou vynikající stravitelnost a šetrnost k zažívacímu ústrojí vhodná nejen při onemocněních žlučníku, ale také při celé řadě dalších trávicích potíží.

1) Čeho se při dietě vyvarovat?

Žlučníková dieta je založena především na výrazném omezení tuku. Naprosto nevhodný je přepálený tuk, smažená jídla apod.

Dovoluje se pouze používání olivového oleje a velmi kvalitního másla, a to pouze k omaštění již tepelně upravených pokrmů, přičemž množství, které použijete, by mělo být naprosto minimální.

Vzhledem k těmto omezením se budete muset spokojit především s vařením. Pečení, smažení, dušení, dokonce i běžné zahuštění jíškou či zásmažkou je nevhodné.

Avšak můžete péct či dusit s tekutinou místo tuku. Moderní pánve a další náčiní umožňují připravování jídel bez použití tuku, což je velice užitečné.

Co dále byste neměli jíst?

  • Jak bylo řečeno smažená, tučná jídla, uzeniny, také ryby (zvláště tučné a konzervované), mléko a výrobky z něj (opět především tučné)
  • Majonézu a saláty, které ji obsahují, potraviny s vysokým obsahem cholesterolu (např. žloutky)
  • Těžké omáčky a jídla, kořeněná jídla, sladkosti a moučníky
  • Nadýmavé luštěniny a některá zelenina (cibule, zelí, hrách, fazole,…)
  • Alkohol, káva apod.

2) Jaké potraviny jsou vhodné?

Zdá se vám žlučníková dieta už teď přísná? A to ještě není zdaleka vše. Měli byste také být schopni dodržovat správné stravovací návyky, což znamená zejména: hlídat si pitný režim, jíst alespoň 5krát denně s odstupem 3 – 4 hodiny, neopomíjet lehkou snídani, používat čerstvé suroviny, neohřívat pokrmy atd.

A co naopak žlučníková dieta považuje za prospěšné či povolené?

  • Libové maso (především telecí, drůbeží, zvěřina, ale i hovězí nebo libová kuřecí šunka apod.), některé ryby jako tuňák (nikoli v konzervě), treska, pstruh nebo štika
  • Nízkotučné mléko a mléčné výrobky, zakysané mléčné výrobky
  • Bylinky, dresinky a nedráždivé koření
  • Olivový olej
  • Ovoce bez slupky či kompotované
  • Rýže, těstoviny, brambory vařené
  • Zelenina

3) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: