Oblíbené Diety .cz -> Zónová dieta

Zónová dieta – 4 kroky k velmi efektivnímu hubnutí

Zónová dieta je pravděpodobně jednou z nejrozumnějších a nejzajímavějších vůbec. Nejde vlastně o dietu v pravém slova smyslu, ale o životní styl a zdravější způsob stravování – dodržovat ji tedy můžete v nejlepším případě velmi dlouhou dobu.

1) Co je zónová dieta?

Jak zónová dieta funguje? Základem je jiné rozložení přijímaných živin. Mluvíme o tzv. nízkosacharidové dietě.

Jedná se o to, že budete jíst v poměru 30 % bílkovin, 30 % tuků a 40 % sacharidů. Většina lidí běžně přijímá bílkovin méně a sacharidů naopak více (i 60 a více procent).

Tím, že snížíte příjem sacharidů, donutíte tělo čerpat energii z tuků – takže je budete rychleji spalovat.

Jíst tedy budete více masa, mléčných výrobků a zeleniny a omezíte naopak příjem sacharidů v podobě brambor, těstovin, pečiva a podobně.

Ze své stravy vyloučíte sladkosti, bílé pečivo, těstoviny z bílé mouky, těžká smažená a tučná jídla, ale také například banány, uzeniny, alkohol či kofein.

Místo toho si budete dopřávat dostatek drůbežího masa, ryb, tvarohu a dalších nízkotučných mléčných výrobků, zeleniny apod. Bílé pečivo nahradíte celozrnným (totéž platí pro těstoviny).

2) Další pravidla zónové diety?

Zónová dieta není založena pouze na kontrole poměru živin v jídelníčku – má také další, stejně důležité, zásady.

Jednou z hlavních je, že začnete jíst častěji, ale v menších porcích. Většinou se doporučuje alespoň pět jídel denně – jíst byste měli pravidelně a hladovět se nedoporučuje déle než 4 hodiny. Díky tomuto způsobu stravování se zrychlí váš metabolismus.

Rozhodně neopomíjejte snídani – ta je velmi důležitá. Poslední jídlo by pak mělo být malé a přijít krátce před tím, než půjdete spát. Dodržujte pitný režim (alespoň 2 – 3 litry tekutin denně – nejlépe čisté vody).

3) Výhody, nevýhody a přínos zónové diety

Zónová dieta je používána sportovci i celebritami a je velmi oblíbená a na rozdíl od mnoha jiných také účinná.

Nečekejte však žádné převratné a rychlé ubývání na váze. S tímto způsobem stravování budete hubnout pozvolna, zdravě a váhu si s největší pravděpodobností udržíte. Výhodou také je, že vás nečeká žádné hladovění!

Nevýhodou této diety může být nedostatek rychlé energie, kterou tělo získává ze sacharidů.

4) Co dělat, když diety ani cvičení nezabírá?

Obecné postupy (jako cvičení a snižování porci) mohou být samozřejmě užitečné v jednoduchých případech.

Faktem však zůstává, že nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a s jistotou se jej zbavíte pouze tehdy, pokud navštívíte specialistu, který se tímto zdravotním problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne za pomoci specialistů na hubnutí, klikněte na ikonu níže: